Opony Falken WILDPEAK A/T AT3WA 215/60R17 100H XL M+S, 3PMSF 3

538,00 

Opis

Opony Falken WILDPEAK A/T AT3WA 215/60R17 100H XL M+S, 3PMSF 3

Opony całoroczne Falken Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 215/60 R17 100H XL

Opony całoroczne Falken Wildpeak A/T AT3WA w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 215/60 R17. Ich indeks prędkości wynosi H – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 210 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Falken Wildpeak A/T AT3WA 215/60 R17 ma wartość 100. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 100 przekłada się na 800 kg. Samo oznaczenie rozmiaru 215/60 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 215 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 129), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 17 cali). Opony Falken Wildpeak A/T AT3WA 215/60 R17 montowane są w samochodach typu Honda CR-V (II), Mitsubishi ASX (I), Mercedes GLA (X156), Opel Vivaro (II), Jeep Compass (MK) itd.

Opona do samochodów 4×4 / SUV

Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 215/60 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4×4 / SUV. Opony 4×4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).

Klasa – średnia. Sprawdzone technologie oraz kompromis między osiągami i ceną

Opony firmy Falken pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej stanowią kompromis pomiędzy najwyższymi osiągami modeli z segmentu premium a niskimi cenami produktów z półki budżetowej. Na wybór opon klasy średniej decydują się kierowcy, którzy z jednej strony cenią sobie osiągi na odpowiednim poziomie, a z drugiej chcą nieco zaoszczędzić – posiadacze aut o przeciętnej mocy, preferujący umiarkowany styl jazdy i jeżdżący głównie po mieście z okresowymi wyjazdami w trasy. Marki opon klasy średniej to między innymi: Falken, Toyo, Semperit, Kumho czy Firestone.

Etykieta unijna opon Wildpeak A/T AT3WA 215/60 R17 czyli ocena hamowania, hałasu i spalania

Spalanie paliwa Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria – opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz średnia (klasa) – uzyskał ocenę „B” na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia. Hamowanie na mokrym Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy „A”. Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą „F” (w przypadku aut osobowych) lub „G” (dla pozostałych pojazdów). Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne – opony Falken (producent), całoroczne (sezon) oraz 215/60 R17 (rozmiar) – uzyskał ocenę „A” na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Hałas na zewnątrz Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria – opony 215/60 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) – uzyskały ocenę „68 dB” na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.

Firma Falken

Historia opon Falken sięga 1983 roku, kiedy to marka została powołana do życia przez japoński koncern Sumitomo Rubber Industries. Falken stworzono, aby dotrzeć z oponami Ultra High Performance na amerykański rynek. Opony Falken sprawdzają się z zrównoważonych warunkach pogodowych i są szczególnie cenione przez kierowców, którzy jeżdżą sportowo i dynamicznie, a od ogumienia oczekują doskonałej przyczepności. Opony Falken są używane w czasie rozmaitych wyścigów, podczas których potwierdzają swoje właściwości. Falken sponsoruje m.in. 24 Hours Nürburgring oraz zawody driftu, jak Formula D.

Jak sprawdza się symetryczna rzeźba bieżnika w oponie Falken Wildpeak A/T AT3WA 215/60 R17 100H? Poznaj jej wady i zalety

Model Wildpeak A/T AT3WA (Falken) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.

Oznaczenia 100H, XL oraz 3PMSF, M+S

Napisy „100” oraz „H” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF – płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S – ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Falken Wildpeak A/T AT3WA 215/60 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne są dla ciebie, jeżeli jeździsz głównie w mieście, pokonujesz niewielkie odległości i preferujesz spokojny styl jazdy. To ogumienie łączy w sobie kluczowe funkcje opon zimowych i letnich, zapewniając bezpieczną jazdę przez cały rok. Zoptymalizowana mieszanka i bieżnik pozwalają na zachowanie stabilności podczas chłodniejszych i cieplejszych miesięcy. Jest to jednak rozwiązanie kompromisowe – w przypadku, gdy oczekujesz maksymalnych osiągów bez względu na pogodę, lepiej zdecydować się na opony dedykowane danej porze roku.

Gwarancja na opony Wildpeak A/T AT3WA

Nieprawidłowa geometria zawieszenia, niewłaściwy montaż i demontaż, zbyt niskie lub wysokie ciśnienie, przebicie czy niewyważenie koła to tylko niektóre zdarzenia, które wyłączają opony Falken spod postępowania gwarancyjnego. Warto mieć je na uwadze, gdy chcemy zgłosić reklamację, a w przypadku wątpliwości udać się do serwisu oponiarskiego po poradę. Specjalista rozpozna uszkodzenie opony i podpowie jakie są szanse otrzymania zwrotu pieniędzy od producenta. W przypadku opon Falken gwarancja obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji.

gaźnik 4t 50, intercars jaworzno, xblitz find me, polaris sportsman 300, ozdobna litera b, civic 9 type r, audi a5 3.0 tfsi, tomasetto alaska, audi a5 kabriolet, chrysler pt cruiser 2.2 crd, skrzynia biegów renault megane, volvo hatchback

yyyyy

Opony terenowe całoroczne Falken

Zobacz cenę